ماهیچه بوقلمون خوشمزه مجلسی به روش سرآشپز

ماهیچه بوقلمون یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که در مناسب های مهم طبخ می شود.

این خوراک خوشمزه در مناسبت های خاص تهیه می شود و مانند خوراک ماهیچه گوسفندی یکی از انواع غذاهای گران قیمت می باشد.

از این خوراک خوشمزه می توانیم به عنوان یک غذای کاملا مجلسی و مخصوص در مراسم ها و مجالس مهم خود استفاده کنیم.

مواد لازم برای پخت ماهیچه بوقلمون برای ۴ نفر
ران بوقلمون۲ عدد کامل
پیاز۳ عدد درشت
زعفران دم کرده½ فنجان
دارچین½ قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
برگ بو۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت ران بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه خوراک ماهیچه بوقلمون ابتدا ۲ عدد از پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شودف سپس کمی زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را کف قابلمه پخش می کنیم، سپس ماهیچه بوقلمون را روی پیاز سرخ شده قرار می دهیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به صورت پخش روی ماهیچه ها می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیرها را رنده می کنیم و به همراه برگ بو و دارچین داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه درب قابلمه را به طور کامل می بندیم و بدون اضافه کردن هیچگونه آبی، اجازه می دهیم ماهیچه بوقلمون با حرارت بسیار ملایم سرخ شوند.

مرحله چهارم ماهیچه

هر چند دقیقه یک بار دسته های قابلمه را می گیریم و کمی آن را تکان می دهیم تا مواد درون قابلمه جا به جا شود ( مخلفات و ماهیچه ها )، نیاز به باز کردن درب قابلمه نیست. در ادامه پس از گذشت یک ساعت و ۳۰ دقیقه درب قابلمه را باز می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه خود به قابلمه اضافه می کنیم و مجددا درب قابلمه را به صورت کامل می بندیم. حالا مجددا اجازه می دهیم که ماهیچه بوقلمون با حرارت بسیار ملایم بپزند.

مرحله آخر پخت ماهیچه بوقلمون

در این مرحله هر ۳۰ دقیقه یک بار قابلمه را کمی تکان می دهیم و به هیچ وجه درب قابلمه را باز نمی کنیم. حدودا ۳ ساعت دیگر زمان برای پخت ماهیچه ها زمان نیاز است. در پایان ماهیچه بوقلمون را به همراه باقالی پلو یا برنج ساده سرو می کنیم.

1 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *