رولت مرغ به روش مرغ سمانه اصفهان البته مناسب مجالس

رولت مرغ با مرغ سمانه را امتحان کردید؟

رولت مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار شیک بین المللی است که برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های بسیار مناسب می باشد، که معمولا برای مراسم های مهم به عنوان پیش غذا درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
زرشک۲ قاشق غذاخوری
هویج آبپز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس رولت مرغ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت مرغ سمانه ساده

مرحله اول

برای تهیه رولت مرغ خوشمزه ابتدا گوشت مخلوط مرغ را درون میکسر یا چرخ گوشت می ریزیم و میکس می کنیم. توجه داشته باشید که برای خشک نشدن رولت بهتر است از ترکیب گوشت ران و سینه مرغ استفاده شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را پس از میکس کردن درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفته آب اضافی شان به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم و مواد را با قاشق یا دست مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شده و حالتی چسبناک پیدا کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لایه پلاستیک روی سطح کار پهن می کنیم، سپس روی پلاستیک را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم. در ادامه دستانمان را چرب می کنیم و مایه رولت را به صورت یکدست روی سطح پلاستیک پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه زرشک و هویج در وسط مایه رولت مرغ قرار می دهیم. در ادامه با کمک پلاستیک مایه رولت را به صورت رول جمع می کنیم و آنرا به خوبی فشرده می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله ششم ( مرحله ی میانی پخت رولت مرغ )

حالا رولت مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رولت را از بین پلاستیک خارج کرده و درون تابه قرار می دهیم. حالا باید رولت مرغ را هر چند لحظه یک بار بچرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شود. در حین سرخ شدن رولت به سراغ آماده کردن سس می رویم.

مرحله هشتم

برای تهیه سس رولت مرغ ، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله نهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دهم

حالا ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، سس را به تابه حاوی رولت مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بماند تا به طور کامل مغز پخت شود.

مرحله یازدهم و آخرین مرحله تهیه رولت مرغ

پس از اینکه سس غلیظ شد و رولت به کامل پخت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه رولت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم، سپس باقیمانده سس را روی رولت می ریزیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *