بال عسلی مرغ سمانه را امتحان کنید تا طعمی بینظیر را تجربه کنید

بال عسلی مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه فست فودی بین المللی است که با طعم های متنوعی درست و برای پیش غذا هم مناسب می باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱ کیلوگرم
عسل۲ قاشق غذاخوری
سویا سس½ فنجان
سیر۲ حبه
کنجد۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت بال عسلی

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه ابتدا بال های مرغ را به خوبی می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و با یک کارد تیز چند برش روی سطح بال ها ایجاد می کنیم تا مواد طعم دهنده بهتر جذب بال ها شوند.

مرحله دوم

در این مرحله بال های مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس عسل را به همراه سویا سس، سیر رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و با دست مواد را زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط بال ها برسند.

مرحله سوم

در این مرحله روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بال های مرغ به خوبی طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

سپس بال های مرغ را درون سینی فر می چینیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا بال ها با چربی پوست خودشان سرخ شوند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه باید مراقب بال ها باشیم تا زمانی که به طور کامل طلایی شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که بال ها پختند ولی طلایی نشدند می توانیم یکی دو دقیقه گریل را روشن کنیم تا روی بال ها رنگ بگیرد. در پایان بال ها را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و با کنجد تزیین می کنی، سپس به همراه سیب زمینی تنوری سرو می کنیم.

روش دیگر پخت بال مرغ سمانه به صورت عسلی

طرز تهیه بال مرغ در فر خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله بال مرغ در فر که با طعم و مواد متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱٫۵ کیلوگرم
روغن زیتون½ فنجان
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
فلفل قرمز۱ قاشق جایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
زیره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بال عسلی مرغ سمانه

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه در ابتدای کار بال های مرغ با آب سرد می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود، سپس با استفاده از یک کارد تیز چند خط روی بال ها ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه پودر پاپریکا، عسل، پودر فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زیره درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شود، سپس بال های مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم. بهتر است حداقل بال های مرغ یه مدت یک ساعت در مواد طعم دهنده بمانند تا کاملا طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در همین زمانی که فر گرم می شود، سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بال های مرغ را از مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به ترتیب روی سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم و آخرین مرحله ی بال عسلی

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بال ها را بر می گردانیم و ۲۰ دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم. در آخر گریل را روشن می کنیم تا بال ها طلایی شوند، سپس از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات پخت بال عسلی

سیب زمینی تنوری

بال مرغ عسلی را می توانیم به تنهایی سرو کنیم، البته در صورتی که در کنار این غذای خوشمزه از سیب زمینی تنوری طعم دار شده استفاده کنیم تجربه متفاوت تری خواهیم داشت. در صورتی که تمایل دارید این غذای خوشمزه را به همراه سیب زمینی تنوری سرو کنید، مطلب زیر را مطالعه نمایید.

4 نظرات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *