تاس کباب مرغ سمانه طعمی بیادماندنی برای مهمان های ویژه شما

تاس کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه از مواد غذایی بسیار متنوعی استفاده می شود و به همین دلیل انواع بسیار متنوعی دارد. البته تاس کباب به طور معمول به دو صورت تهیه می شود، روش اول تاس کباب گیاهی و روش دوم تاس کباب با مرغ یا گوشت است که هر کدام از این دو روش برای عده ای می تواند مناسب باشد. در صورتی که می خواهید این غذای خوشمزه را با گوشت تهیه کنید و منع مصرف گوشت قرمز دارید توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را با گوشت مرغ درست کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ۶۰۰ گرم
هویج۳ عدد متوسط
میوه به۲ عدد متوسط
پیاز۲ عدد درشت
سیب زمینی۲ عدد درشت
آلو بخارا۲۰ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک و آبغورهبه مقدار دلخواه

دستور پخت تاس کباب مرغ

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب مرغ سمانه ابتدا به ها را به همراه پیازها پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم و کنار می گذاریم.به ها را نیز به صورت مکعب های درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج ها را نیز با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم و حلقه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم.داخل تابه ای کوچک نصف قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم.

مرحله سوم

سپس رب گوجه فرنگی را داخل آن می ریزیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.بعد زردچوبه،فلفل سیاه را روی آن می پاشیم و مجددا تفت می دهیم و آبغوره را به همراه کمی آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا سس خوش رنگی داشته باشیم و مواد خوب ترکیب شوند. سپس قابلمه ای را انتخاب می کنیم و به ترتیب مواد را داخل آن می چینیم.به این صورت که ابتدا گوشت های مرغ را قرار می دهیم.

مرحله پنجم

(دنبه هم می توانید اضافه کنید) و بعد هویج،آلو بخارا،پیاز و به را قرار می دهیم و در آخر سه لیوان آب و سس را روی مواد می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید و بعد حرارت را بسیار ملایم می کنیم.

مرحله ششم

سپس درب قابلمه را می گذاریم تا مواد به مرور زمان طی تقریبا ۲ساعت بپزد.بعد از گذشت زمان پخت طعم تاس کباب مرغ را می چشیم و سیب زمینی ها را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم و روی مواد می چینیم

مرحله هفتم

(گوجه فرنگی را نیز می توانید حلقه کنید و روی مواد بچینید) ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت دیگر زمان می دهیم تا مواد کاملا بپزند.آب تاس کباب که غلیظ شد نمک غذا را اندازه می کنیم و تاس کباب را در ظرف می کشیم و همراه با پلو یا نان نوش جان کنید.

1 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *