فیله استریپس مرغ سمانه غذای سریع و ساده و خوشمزه حتی مناسب رژیم

فیله استریپس مرغ سمانه یا چیکن استریپس

فیله استریپس مرغ سمانه ( به انگلیسی : Chicken Strips ) از دسته غذاهای سوخاری و فست فود بحساب می آید که با یک ترفند ویژه خمیر روی مرغ ها را به حالت پولکی در می آورند و سپس در روغن سرخ میکنند.

اگر برای افراد رژیمی این غذا را تهیه میکنید میتوانید در هواپز آن را تهیه کنید و بخش سرخ کردن در روغن را حذف کنید.

این غذای محبوب و خوشمزه‌ را به عنوان میان‌وعده یا غذای اصلی می‌توان سرو کرد.

این غذا شامل تکه‌های مرغ تازه سمانه است که برش های سینه مرغ یا فیله مرغ آغشته به ادویه‌جات و آرد مخصوص مزه‌دار شده و سپس سرخ می‌شود.

فیله استریپس، مرغ سوخاری پولکی است و تفاوتش با مرغ سوخاری‌های معمولی در ضخیم تر بودن لایه خمیر روی مرغ‌ها و حالت ترد و پولکی آن است. 

که به خاطر بافت ترد و طعم لذیذ خود مورد علاقه‌ی بزرگسالان و کودکان است.

مواد لازم جهت تهیه فیله استریپس مرغ سمانه

مواد ذکر شده مناسب برای ۴ نفر میباشد.

مواد لازممقدار مواد
فیله مرغ سمانه۸ عدد
پیاز۲ عدد
آب½ فنجان
آرد سفید۲ لیوان
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل سفید۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری یا از ۳ حبه سیر تازه استفاده کنید.
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم یا در هواپز به صورت رژِیمی مرحله پخت را انجام دهید

روش مرینت کردن سینه های مرغ سمانه برای این غذای خوشمزه

فیله های مرغ سمانه را می توانید برش بزنید یا اگر اندازه مناسبی داشتند به صورت کامل درست کنید.

ابتدا باید فیله های مرغ را طعم دار کنید که برای این منظور پیازها را به صورت حلقه ای یا خلالی درشت خرد کنید.

تکه های مرغ را به همراه پیاز و نصفی از ادویه های ذکر شده به جز زنجبیل در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید.

نصف فنجان آب ولرم را به کاسه اضافه کنید. کمی زعفران دم کرده به کاسه اضافه کنید. 

روی کاسه را بپوشانید و به مدت حداقل ۴ ساعت تا یک شب در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شود. 

چگونگی آماده سازی آرد سوخاری

آرد را به همراه پودر زنجبیل و باقیمانده ادویه‌ها و نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. 

روند پخت (سرخ کردن) فیله ها

در یک کاسه آب و یخ بریزید و آماده کنار دستتان بگذارید.

یک ماهی تابه مناسب، ترجیحا گود را انتخاب کنید و تا حد مناسب روغن در آن بریزید تا فیله ها بتوانند به صورت شناور در روغن بمانند.

زمانی که روغن داغ شد.

فیله‌ها را یکی یکی داخل آرد زده سپس در آب یخ فرو کنید ، این کار را ۳ – ۴ بار انجام دهید تا سطح فیله‌ها به صورت پولکی در بیاید. 

فیله‌ها را در روغن داغ بیاندازید  سرخ کنید تا سطحشان کاملا طلایی شود سپس روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافه چیکن استریپس‌ها کشیده شود. 

این مرحله را افراد رژیمی در هواپز انجام دهند و نتیجه را با ما به اشتراک بگذارند.

چند نکته طلایی برای خوشمزه تر شدن فیله استریپس ها:

انتخاب فیله مرغ مناسب

حتما از فیله مرغ سمانه استفاده کنید، چرا که ارگانیک است و طعم لذیذی دارد.

افزودن ترفند رستورانی

برای تهیه فیله استریپس رستورانی یک قاشق غذا خوری سس خردل  و روغن زیتون را در مرحله مرینت کردن به فیله ها اضافه کنید و با دست مواد را کاملا روی مرغ ها ماساژ دهید.

چگونگی پولکی شدن آرد

برای پولکی شدن آرد اطراف مرغ، بار سوم که فیله را داخل آرد زدید، بیین دو دست قرار دهید و با حرکت سریع و دورانی دو دست در خلاف جهت هم دور فیله آرد اطرافش را به حالت پولکی در آورید. اگر با انبر کار کنید که دستانتان خیس نشود بهتر می توانید فیله ها را پولکی کنید.  برای پولکی کردن فیله های مرغ بعد از این که دو بار فیله را در آب یخ و آرد زدید ، دو مشت خود را از آرد پر کنید و فیله را بین دو دست قرار دهید به طوری که فقط با آردها تماس داشته باشد و دستها را چند را به هم بمالید تا سطح مرغ حالت پولکی و تکه تکه پیدا کند و سپس سرخش کنید. 

ترد شدن فیله ها

به جای آب یخ، از آب گازدار سرد استفاده کنید تا فیله‌ها تردتر شوند. حباب‌های موجود در آب گازدار به ایجاد یک پوشش تردتر و سبک‌تر روی فیله‌ها کمک می‌کنند. این روش به ویژه در صورت استفاده از آرد ترکیبی مؤثر است و به فیله‌ها بافتی ترد و خوشمزه می‌بخشد که در هر لقمه حس می‌شود.

خوشمزه و خوشرنگی فیله ها

اضافه کردن کمی شکر به مواد مرینت می‌تواند باعث تعادل طعم‌ها و خوشمزه‌تر شدن فیله‌ها شود. شکر کمک می‌کند تا طعم‌های مختلف ادویه‌ها و سایر مواد مرینت بهتر به مرغ جذب شود و طعمی متعادل و هماهنگ ایجاد شود. همچنین، شکر باعث کاراملیزه شدن فیله‌ها در حین سرخ کردن می‌شود و به آنها رنگی طلایی و ظاهری جذاب می‌بخشد.

انتخاب ادویه

به جای ادویه‌های آماده، از ادویه‌های تازه آسیاب شده استفاده کنید تا طعم بهتری به فیله‌ها بدهید. ادویه‌های تازه دارای عطر و طعم قوی‌تری هستند و می‌توانند به غذای شما عمق بیشتری ببخشند. استفاده از ادویه‌های تازه مانند فلفل سیاه، پاپریکا، و پودر سیر تازه آسیاب شده باعث می‌شود که استریپس‌های شما طعم و عطر خاصی داشته باشند که با ادویه‌های آماده قابل مقایسه نیست.

انتخاب روغن مناسب

اطمینان حاصل کنید که روغن به دمای مناسب (حدود ۱۷۵ درجه سانتیگراد) رسیده باشد تا فیله‌ها به طور یکنواخت و ترد سرخ شوند. اگر دمای روغن خیلی پایین باشد، فیله‌ها چرب و نرم می‌شوند و اگر دما خیلی بالا باشد، سطح فیله‌ها سریع می‌سوزد در حالی که داخل آن‌ها نپخته می‌ماند. دمای مناسب روغن باعث می‌شود که فیله‌ها به طور یکنواخت پخته و ترد شوند و طعمی خوشمزه و بافتی عالی داشته باشند.

از روغن‌های با نقطه دود بالا مانند روغن کنجد یا روغن آفتابگردان برای سرخ کردن استفاده کنید تا طعم بهتری به فیله‌ها بدهید. این روغن‌ها به خوبی داغ می‌شوند و نمی‌سوزند، بنابراین فیله‌ها در دمای مناسب و به طور یکنواخت سرخ می‌شوند. استفاده از روغن‌های با کیفیت نه تنها به طعم بهتر فیله‌ها کمک می‌کند، بلکه از لحاظ سلامتی نیز بهتر است و غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

1 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *