اسنک مرغ فست فود سالم و خوشمزه به دستور پخت مخصوص سمانه مرغ

اسنک مرغ به روش سمانه مرغ

اسنک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی طبخ می شود.

 اسنک مرغ ساده اما خوشمزه هست و می توان گفت از سالم ترین فست فودهای خانگی محسوب میشود.

جالب است بدانید اسنک ها از نظر ظاهری شباهت زیادی به سمبوسه ها دارند البته این دو نوع غذا در نان و برخی مواد متفاوت هستند.

اسنک مرغ را می‌توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید.

فقط یادتان باشد از انواع سس‌ها از جمله سس قرمز، سس خردل و سس مایونز با طعم‌های مختلف استفاده کنید تا اسنک‌های خود را مزه‌دار کرده باشید.

مواد لازم برای تهیه ی اسنک

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴ عدد
قارچ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
فلفل دلمه ای۱ عدد
نان تست۱۲ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها ترکیب شوند.(میتوان پیاز هارا به صورت حلقه ای و یا خلالی خورد کرد)

مرحله دوم

در این مرحله فیله های مرغ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا فیله ها را در حدی که تغییر رنگ دهند تفت می دهیم. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.(میتوان قارچ ها را یه صورت حلقه ایی خورد کرد)

مرحله سوم

تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آب اضافی شان کامل تبخیر شود. در اخر مقداری نمک و ادویه به مواد اضافه می کنیم و تابه را کنار می گذاریم. حالا خشکی های اطراف نان های تست را با یک کارد تیز برش می زنیم.البته شاید مثل من عاشق این قسمت های ترد باشید که پیشنهاد میکنم این قسمت ها را جدا نکنید.

مرحله چهارم

روی نان تست کمی سس کچاپ بریزید و سطح نان را پوشش دهید. روی هر نان تست مقداری از مایه مرغ می ریزیم، سپس مقداری پنیر روی مایه مرغ می ریزیم و در آخر یک نان تست دیگر روی مایه مرغ و پنیر پیتزا قرار می دهیم و با کف دست کمی فشار می دهیم تا نان ها به هم بچسبند.

مرحله پنجم

یکی از نکاتی مهمی که هنگام درست کردن اسنک باید توجه داشته باشیم این است که حتما مواد را در مرکز نان تست بریزیم و حداقل از کناره های نان تست یک سانتی متر فاصله داشته باشد تا زمان پخت بیرون نریزد.

مرحله ششم

حالا نان تست کامل را داخل ساندویچ ساز قرار می دهیم و درب ساندویچ ساز را می بندیم تا اسنک ها اماده شود. در اخر اسنک های اماده شد را از وسط از هم جدا می کنیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با سس کچاپ خانگی سرو می کنیم.

نکات مهم در تهیه اسنک مرغ

  • این ساندویچ را با نان باگت یا نان همبرگر می‌توان تهیه کرد؛ اما مسلما طعم آن متفاوت خواهد شد.
  • به جای مرطوب کردن نان با سس کچاپ می‌توانید هنگام سرخ دادن مواد ساندویچ، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و با آن تفت دهید.
  • اگر می‌خواهید اسنک شما رژیمی باشد، میزان پنیر و سس را کاهش دهید. همچنین می‌توانید به جای مرغ سرخ شده از مرغ پخته استفاده کنید. در این روش باید مرغ را با یک عدد پیاز بپزید. سپس گوشت آن را ریش ریش کنید.
  • برای تهیه اسنک مرغ و سبزیجات می‌توانید از سبزیجات مختلف مثل جعفری، اسفناج و سایر موارد هم استفاده کنید. برای هر اسنک به اندازه نیاز از سبزیجات استفاده کنید.

اطلاعات تغذیه‌ای اسنک قارچ و مرغ

کل این اسنک‌های تهیه شده به این روش ۱۸۰۰ کالری داره و مناسب برای ۱۲ نفره. اگه این مقدار تقسیم بر ۱۲ بشه هر نفر مقادیر زیر رو دریافت می‌کنه:

کالری: ۱۵۰

کربوهیدرات: ۱۹٫۳۳

گرم چربی: ۳٫۸۸ گرم

پروتئین: ۱۱٫۸۳ گرم

1 نظر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *